Co wpływa na skuteczność reklamy wielkogabarytowej?

Co wpływa na skuteczność reklamy wielkogabarytowej?

Każdy z pewnością wie, że reklama wielkogabarytowa to nic innego jak bilboardy, które umieszczone w widocznych miejscach mogą skutecznie przykuwać uwagę potencjalnego klienta. Tutaj przede wszystkim liczy się lokalizacja, jakość i wielkość projektu graficznego oraz treść umieszczona na reklamie. Wszyscy wiemy, że krótkie i treściwe komunikaty mogą o wiele bardziej zainteresować niż długie eseje. Dlatego warto wybierać na billboardy krótkie teksty, dzięki którym na pewno każdy zauważy tego rodzaju reklamę.

Najważniejsza jest lokalizacja

Ponieważ reklama zewnętrza jak sama nazwa wskazuje jest umieszczana na zewnątrz, aby była skuteczna powinna znajdować się w widocznym miejscu. Najczęściej takie billboardy reklamowe można spotkać w wielkich miastach w okolicy rond, na skrzyżowaniach oraz na trasach szybkiego ruchu. Warto aby taka reklama była umieszczona w centrum zainteresowania. Im więcej osób ją zobaczy, tym większe prawdopodobieństwo że zostanie odebrana w sposób właściwy, a reklamowany produkt skutecznie się sprzeda.

Jaki projekt graficzny?

Tutaj nie ma gotowego rozwiązania, każdy rodzaj produktu bądź usługi rządzi się swoimi prawami i kolorystyka przyciągająca oko potencjalnego klienta może być różna. Nie zależnie od tego jakie produkty czy usługi są reklamowane, najważniejsze aby bilbordy reklamowe były ciekawe pod względem graficznym. Nie zawsze szokujące grafiki będą odpowiednie, jednak nie należy bać się kolorów i ciekawych grafik, albowiem to właśnie kolor przyciąga widza. Dobrze jeżeli dana firma ma swój znak rozpoznawalny, wtedy nie zależnie od tego jaka reklama będzie na bilbordzie, znak firmowy od razu wskaże na konkretną firmę. Przy tworzeniu reklamy zewnętrznej warto zainwestować w zatrudnienie profesjonalnego grafika komputerowego.